رئیس دفتر سایبری نیروهای مسلح: ایران می‌تواند پایه شبکه اطلاعاتی دنیا شود

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

پایگاه مردمی ارتش ::سردار اثباتی افزود: فضای سایبر کشور از نظر زیرساخت‌های اقتصادی مشکل دارد و امکان صادرات محصولاتش محدود است/ داعش بخشی از ارتش سایبری آمریکا را شکیل می‌دهد و تاکنون ۱.۵ میلیارد دلار خرج فضای سایبر کرده است

 

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل از  خبرنگار «نسیم»، سردار بهروز اثباتی، رئیس دفتر سایبری ستادکل نیروهای مسلح در نشست تخصصی مقابله با تهدیدات فضای سایبری در دانشگاه رازی کرمانشاه عنوان کرد: در حال حاضر جنگ نرم مهمترین تهدید دشمن علیه کشورهاست و فضای سایبری هم بهترین فضا برای عملیاتی کردن آن است. در حال حاضر تهدیدات در فرهنگ، سایبر محور است و محیط زندگی هم قابل تفکیک از فضای سایبر نیست. بی‌اطلاعی افراد از این فضا به معنای بی‌سوادی است.

وی با اشاره به درآمدهای هنگفت شرکت‌های سایبری، رئیس جمهور واقعی دنیا را رئیس شرکت گوگل دانست که سه میلیارد نفر عضو دارد و اظهار داشت: مدیرعامل گوگل گفته است که این شرکت سالانه یک میلیون و 800 هزار نوع خدمت به دنیا ارائه می‌دهد که 1365 خدمت آن به راحتی روی گوشی‌های تلفن همراه قابل دریافت است. گوگل در سال 2008 اعلام کرد که 22 میلیارد دلار سود کرده است اما دو ماه پیش گفت، سال گذشته 460 میلیارد دلار سود خالص داشته که شش برابر بودجه ایران است. شرکت اپل هم با فروش تنها دو ورژن از نرم‌افزارهای موبایل در سطح جهان 160 میلیارد دلار سود داشته است.

سردار اثباتی افزود: به گفته مدیرعامل گوگل سه عامل اقتصاد سامسونگ، قدرت فکر جوانان ایرانی و قدرت سازماندهی هندی‌ها این شرکت را تهدید می‌کند. آمریکا هم اخیرا اعلام کرده که چین، روسیه و ایران تهدیدی مهمی برای سایبر این کشور است. کشور ما در فضای سایبر قدرتمند است اما از نظر زیرساخت‌های اقتصادی مشکل دارد و امکان صادرات محصولات آن محدود است.

وی با بیان اینکه داعش ارتش سایبری آمریکا است؛ گفت: داعش سه تئوری دارد، جنگ سنی با سنی، جنگ شیعه با شیعه و جنگ شیعه با سنی. البته فتوای مرجعیت و عدم همکاری شیعیان و اهل سنت با آنها سبب ناکامی داعش در عراق شده است. داعش تاکنون پنج میلیارد دلار ارز، طلا و امکانات را از موصل خارج کرده که 1.5 میلیارد دلار آن را خرج فضای سایبری کرده است.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا